Ett gott ihopkok!

Fantasi? Ja, vad är det när det gäller matlagning? Man tar lite där och lite där i skåpen och sedan hur resultatet blir, ja det blir en överraskning. Och snabbt skulle det gå ikväll också....
Ett gammalt äpple som började bli skrynkligt. Skalet fick hänga med, för det är ju nyttigt och jobbigt att skala när det är skrynkligt och hade ju bråttom.
Har några burkar med kikärter stående i skåpet, och de är några månader för gamla, så en burk med dessa fick hänga med i fantasin. Har aldrig lagat något med kikärter så det blev en ny erfarenhet.
Älskar vattenkastanjer! Så en burk med dessa hängde också med i pannan.
Hade en öppnad burk med oliver ståendes i kylen sedan ett tag, och de var nog tvungna att ätas upp.
Förutom salt och svartpeppar, så blev det dessa kryddor. Passar de ihop? Ingen aning, får väl känna efter. Men de är bra för förbränningen sägs det.
Stekte kycklingbitar i hop med kryddorna, och som vanligt så blev det en massa vätska i pannan. Alltid blir det så. Helt hopplöst, vet inte vad jag ska göra för att undvika detta.
Hade en öppnad burk med kokosmjölk, men den var konstig när jag öppnade den i helgen, grynig liksom fast jag skakade burken innan jag öppnade den och den var INTE gammal. Men den slängde jag i, och senare så fick det bli en skvätt grädde samt lite creme fraiche så det blev en god sås i grytan.
Alltihop fick steka på svag värme rätt länge, eftersom jag höll på med en massa annat också.
Visst är vattenkastanjer goa? Krispiga och söta.
Min ihopkok-kycklinggryta som stod länge och puttrade sen, och när jag smakade av den, så var den väldigt god. Till och med kikärterna :) Kommer att äta detta ihop med äggnudlar, så nu är mina matlådor fixade för resten av jobbveckan. Det känns skönt. Den blev rätt krämig när den var färdig.
 
Nu ska jag hoppa i säng och läsa lite om Kjelle. Har tre kapitel kvar, men tveksam om jag orkar läsa alla i kväll, behöver ju sömn också. Har ju läst att för lite sömn bidrar till viktökning, så det får nog bli lite ändring på mitt sovande, nu när jag försöker gå ner i vikt.
 
UPPSKATTADE I KVÄLL: GOTT IHOPKOK!
EJ UPPSKATTAT: KLOCKAN GÅR FÖR FORT!
 
Natti på er alla!
Kramis!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: