"Kjelle Berka från Högdalen"

Jag gillar att läsa biografier från skådespelare som jag gillar, vilket är Johannes Brost bland annat. Den boken gillade jag. Den var lättläst och organiserad. Jag läste självbiografin från honom, ja vad heter han nu, Brinkenstjärna men jag tappade lusten totalt så det är en av de få böcker som jag inte läst ut. Har boken "När ljuset släcks" av Magnus Hedman liggande i min bokhög, och den trodde jag på men har inte kommit genom den än. Det har kommit en massa veckotidningar över den, så den har fallit i glömska. Får nog ta tag i den, så jag får skicka hem den till Ramsättra, där ägaren finns. Men åter till Kjelle Berka från Högdalen.
 
Gällande Kjelle Berka, ja, Kjell Bergqvist, en härlig skådespelare som säger precis som han vill som skådis, och när man läser hans biografi så förstår man, att han är inte någon som håller inne med vad han tycker, på gott och ont! Men det är väl så det ska vara egentligen?
 
 
Jag tycker nog, att Kjelles bok inte var så lättläst som Johannes bok. Det var lite rörig bland historierna och man hade svårt att få ett sammanhang. Visst, man ska inte jämföra någons bok med en annan. Speciellt när det gäller självbiografier. Kjells bok är lite rörig och den hoppar hit och dit i hans liv, svårt att fokusera. Mot slutet blir boken mycket bättre då han berättar mer om den senaste tiden med familj, separation och vad han har varit med om i programmet "Kjelles smakresa"!
Jag såg inte alla dessa avsnitt, men jag kom ihåg avsnittet när Kjelle åt ekorre. Ja, det finns säkert många delikatesser här i världen som vi lugna tråkiga svenskar inte kommer att smaka!
 
Tillbaka till hans bok!
Det är roligt när han säger sin mening till okända klagande på en flygresa, om att de kan hålla igen sitt klagande och tänka på andra som inte kommer till de underbara platserna och att de kan överlåta sina platser till de andra.
Han är en väldigt generös person, och en gång så skänkte han ett sjusiffrigt belopp från ett reklamlopp till välgörande....
Han avstod mycket från sitt jobb för att umgås med sina två döttrar som han hade inom äktenskapet.
 
Ja, vad ska jag säga om hans bok? Den är lättläst, men tyvärr så tog den några veckor för mig att läsa ut. Men det kan bero på att jag var i en svacka med läsandet just nu.
 
Kjell Bergqvist är en fantastisk skådespelare! Han är lite av Persbrandts stuk: Säger vad som faller en i. Men det är ju faktiskt så det ska vara i verkliga livet!
 
Jag rekommenderar verkligen hans bok, för det är en bra bok om livet som en man som strävar sig uppåt och mot stjärnlivet, men ändå så blir han en helt vanlig människa, mer än en helt vanlig människa! Bryr sig om livet och om medkänslor! Ja, efter Persbrandt, så står Kjelle Berka på tur! :)
 
REKOMMENDATION:
ATT LÄSA DEN HÄR BOKEN!
DEN ÄR VÄRT DEN!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: