Mäktig omelett!

Kycklinggrytan som jag lagade ihop i går på lite ihopkok smakade väldigt gott i dag, så jag blev nöjd. Nu har jag samma mat de två kvarvarande arbetsdagarna. Gällande kroppen så blev det som jag misstänkte, att jag skulle känna av rodden i dag, men det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Hade bestämt mig redan i går för att ta en cykeltur med en del ärenden och så blev det och jag hoppades att jag skulle kunna missa regnet.
Så här såg det ut när jag lämnade jobbet och jag hade hört talas om att det hade åskat längre inåt landet. Men hem för ombyte till lätta kläder (för jag fryser ju inte) och fixade ihop en snabb omelett, vilket var tanken att det skulle bli äggröra med makrill i tomatsås men blev en smarrig omelett med makrill och fetaost istället.
 
 
Den blev jättegod och mättande så jag klarade mig hela kvällen. Men sedan tog jag mig min cykeltur och jag försökte klara mig undan från regnet och alla löpande personer som fanns överallt, och då kom jag ihåg att det var ett lopp i centrala Kalmar i kväll. Hade en hel del ärenden, så det blev en rejäl runda innan jag var hemma.
Hade verkligen tur här vid Giraffen, där regnet hade vräkt ner innan jag kom dit och molnen var på väg bort. Så det var sol över mig när jag gjorde mitt ärende här och klarade mig hela vägen hem.
 
Så jag blev rätt nöjd när jag kom hem och såg hur långt jag hade cyklat under min tur. Så detta blev min träning för dagen så det fick räcka. Satt en stund i soffan och kollade på Night shift på tv 3 och sedan plockade jag lite här hemma innan jag försökte komma i säng.
 
UPPSKATTAT IDAG: MIN CYKELTUR!
EJ UPPSKATTAT: HANN INTE MED ALLT!
 
Kramis och natti snart!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: