Fredagskväll på hotellet!

Mat måste man ha, inte bara öl och vin, så jag gick ner till poolområdet på fredagskvällen efter min långa promenad och dusch, och då var det en rejäl buffé uppdukat där vi brukar äta frukostbuffén. Jag gick in där och dreglade över all mat, och sedan började jag plocka till mig! Oj, kanske skulle fråga vad det kostade för det ingick inte i min bokning, har endast haft frukostbuffé. Frågade med min stappliga engelska en servitör, men han kunde ju mindre engelska än mig, och gudskelov så finns det några yngre servitörer som kan engelska flytande nästan och han räddade vårt samtal! Men jag hängde faktiskt inte med riktigt, så när jag satt där och åt, så grubblade jag på vad notan skulle bli. Ja, ja, jag hade ju en rätt bra reskassa men små bäckar små blir även stora! Strunt samma, detta är en resa för mig, endast för mig!
En kycklingrätt, en fylld zuccini, lite fisk och en massa annat.
Det fanns olika röror och sallader av alla de slag.
 
 
 
 
 
 
 
 
Min ständiga utsikt när jag äter här.
Fast jag var äckligt mätt, så var jag tvungen att prova en av deras två soppor. Tomatsoppa med lite pasta i, supergod! Hade gärna smakat sparrissoppan också, men var proppmätt!
Trots det, så blev den en liten brulépudding, heter det väl? Den slank ner fint och jag behövde inte tugga!
Efter en regnig förmiddag så blev det en fin dag/kväll. Långt där borta åt vänster var jag och vände under eftermiddagen, ja, det blev en bit att gå.
Här inne är det ett slags sällskapsrum med massa grupper av fåtöljer och även två massagefåtöljer, men de är ju oftast upptagna.
Visst är det fint här? Tre ställen att äta på, så man behöver faktiskt inte åka någon annanstans.
Jag somnade gott i fredagskväll, faktiskt innan elva så låg jag under täcket och det gör jag väldigt sällan hemma!.
1 Systeryster skriven

Vilken härlig buffé men hade de inget kött?? ;) desserterna såg ju mumsiga ut ;) men vad va den där korven med kanel i skålarna?

Svar: Korv med kanel? Menar du efterrättsskålarna? Ingen aning, smakade inte dem och även om jag hade läst på skylten så hade jag inte kommit ihåg det. Jo, de hade kyckling i alla fall för den åt jag av, och fisk. Tror att det fanns spaghetti och köttfärssås faktiskt.
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: