Sugen på......

I helgen blev jag så otroligt sugen på en rätt som jag inte har gjort på super länge. Mycket eftersom jag lever själv och inte gör så stora portioner, ja i alla fall väldigt sällan men nu blev suget för stort så jag köpte hem en falukorv. Det är en enkel rätt att göra men i går blev den lite annorlunda.
Två gula lökar och en stjälk selleri (brukar bara ha gul lök i).
I med en halv falukorv (400 g), hade tänkt ta hela men då hade jag haft matlådor i tio dagar!
Brukar inte ha i mer än gul lök, men nu blev det lite gröna linser också. Behövdes inte blötläggas innan.
Slängde i en hög med cocktailtomater!
En rejäl klick med tomatpuré vilket jag brukar ha i (alternativt chilisås eller ketchup).
Kokte fyra portioner med mathavre (nyttigt)!
Häller alltid på lite mjöl innan jag häller på mjölk, grädde och kanske lite creme fraiche. Tager vad jag haver! Låt småputtra ett tag! Smaksatte med en klick sambal oelek också.
Smakar bättre än vad det ser ut.
Tog mig en portion i går när det var färdigt och vad jag blev nöjd, kanongott ju!
Så nu behöver jag inte tänka på matlåda förrän på torsdagkväll, helt kanon!
Idag efter jobbet så blev det kesoplättor med banan, passionsfrukt och kvarg!
Till kvällens nya serie "Ängelby" så fick det bli finn crisp med ja givetvis, avocado.
Nu är klockan alldeles för mycket (som vanligt) men SKA JU BARA! Skulle ha kommit i säng direkt efter Ängelby, men inte det inte. Vad tyckte ni om den? Nästan som en svensk Twin Peaks.....
Kommer att somna gott nu, men behöver läsa några kapitel i alla fall, får se vad ögonen säger. Imorgon blir det tidigt upp, för jag har fått en tid för magnetröntgen 7.15!!! OMG! Jag upp så tidigt?
Ja, det får gå och det känns bra att äntligen få den här röntgen gjord och nyfiken på vad svaret blir.
 
UPPSKATTAT IDAG: MÅR SÅ MYCKET BÄTTRE!
EJ UPPSKATTAT IDAG: OEFFEKTIV IDAG!
 
Kramis och natti!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: