Så rätt så...

Visst är det så? Om man pratar skit om en vän bakom ryggen, vad är man för vän då? Skitsnack kan vara så olika, och det tolkas olika. Jag tänker så här, att om jag kan stå för det som jag pratar om, så är det inte skitsnack! Men när jag snackar om något som jag inte har underlag för, så är det skitsnack! Om jag snackar skit av avundsjuka, så är det skitsnack! Om jag snackar skit för att få vänskap, så är det skitsnack!

Jag är ju hellre med riktiga ärliga vänner som jag kan lita på än med vänner som jag vet snacka skit om vänner och kanske även om mig! För tanken att umgås med vänner som snackar skit om mig, så fort vi har sagt hej då, är inget vidare. Vad ska man prata om då när man träffas? Hur ärlig kan man vara när man träffas? Vet jag att det inte kommer utanför rummet som vi sitter i? Ska jag behöva tänka på vad jag säger när jag umgås med "vänner"?? Jag vill inte känna som så, att om jag har umgåtts med goa vänner en kväll, så ska inte det som jag har pratat om, spridas för vinden dagen efter.

Ja, vem har sagt att vänskap är ett lätt kapitel!
Men frågan är: vad snackas om mig???
Det vill jag gärna veta!
Så jag kan stå till svars för det!
 
Förra helgen, så var jag på kräftskiva, och då fick jag lite snabbt höra: "Det som jag har hört om dig!". Vad har hen hört om mig? Jag fick aldrig reda på vad, men samtidigt så bryr jag mig inte så jävla mycket! Jag hoppas bara, att den här "vännen" lär känna mig som jag är, och inte som "skitsnacket" har sagt. MEN JAG SKULLE GÄRNA VILJA VETA VEM SOM HAR SAGT NÅGOT "ILLA" OM MIG!! Det optimala är ju, att kunna säga emot den som har spridit skitsnack om mig!
 
Att snacka skit om varandra, kan ställa till det! Du har inget manus att gå efter! Du har ingen aning om hur livet egentligen är för den personen. Men INGEN har rätt att säga snacka skit om varandra bakom ryggen!
Då är man inte vänner!!!!
 
 
Många pussar och kramar!'
Goa, ärliga vänner älskar jag!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: