Arontorp och kyrkstafett!

Underbara morgon, att få vakna i lugn och ro, i min egna tystnad! Planeringen idag var inte att bli fastklistrad vid Netflix viket det nästan blev (tack vare min son J). En underbar solig söndag, nä just det, det är ju måndag idag. Gillar såna här långa helger, vilket det tyvärr inte är för många av. 
Bestämde mig för att köra en sväng i det soliga vädret! Lämnade fastlandet för några timmar!
Körde en sväng ut på landet, för att jag ville kolla upp sträckan som jag ska springa i kyrkstafetten. Från Tävelsrum till Torslanda, den kortaste sträckan gudskelov. Men inget grus att springa på, tyvärr! Så bara ut och träna på asfalt och köpa nya bra skor.
Körde förbi många fina ställen, bland annat dessa fina hästar som gick och strosade omkring i deras hagar.
Givetvis så stannade jag till vid Arontorps, dels på grund av Mys Blommor, alltid trevligt att gå in där och se om man fastnar för något roligt. Eller hittar något fynd. Den här blomman vore rolig att ha hängande hemma. Köttätande blomma. Det vore en utmaning kanske.
Ljuslyktor med fin text på men har massor av ljuslyktor.
Brukar köra med vita blomkrukor men dessa gillade jag. Men inget inköp av dessa heller.
En fördel med Öland är utsikten över havet och Ölandsbron.
Stannar ofta här och ta mig några bilder och bara andas in frisk luft. Ofta? Precis som om jag ofta är på Öland, vilket jag inte är längre.
 
Ett billigt inköp på Mys Blommor blev det. Tre blommor för 20:-. Kan det bli billigare?
Och givetvis kroppkakor från Arontorps. De är absolut de godaste som jag har ätit! Väntar ju in Linas Matkasse ikväll, så därför inga matlådor fixade ännu. Dagen var ännu inte slut, så mer tid ute i solen var ju nödvändig. Tänkte bara en promenad, men blev en joggingtur. Måste ju träna upp mig inför kyrkstafetten, även om jag ska springa den kortaste sträckan så vill jag ju givetvis försöka springa så bra jag kan. Rundan gick si så där, men mer jogging än promenad i alla fall vilket är viktigast. MÅSTE SKAFFA NYA SKOR! Ta mig i kragen och göra det så snart jag kan. 
Underbara sol!
 Dåliga skor, ont i benhinnorna! Stretchning blev tipset i affären tills jag köper nya skor!
Nya fräscha blommor för en billig peng. Ja, vet, olika krukor men man får ta vad man hittar.
I nästa inlägg kommer första receptet från Linas Matkasse!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: