I ett hörn och gråta lite....

Har nu haft en behövlig lugn kväll, inga måsten, ingen matlagning, inga klockslag (jo, förutom klockan nio när Grey´s anatomy började) och det behövdes i kväll efter en lååååååång dag där jag aldrig kom i fatt. Började med att jag vaknade i natt vid halv två och trodde att jag hade försovit mig, och sedan inte visste var jag var! Inte undra på, att jag var trött och helt död när klockan ringde vid halv sju! Fruktansvärt död! Kände mig som en tung sten som absolut inte skulle kunna komma upp ur sängen den här morgonen, och då hade jag somnat vid elva kvällen innan! Åh, det är det enda som jag längtar till gällande att bli gammal, att bli morgonpigg och inte behöva så många sovtimmar, som det sägs att det blir när man blir "gammal", men har ju långt kvar tills dess, så hur ska jag orka med? Ha-ha, i går fick jag höra, att jag såg ut som 40!!!  Tackar för det! 
Dagen har varit rätt "tuff" om man nu får säga så, men när man jobbar och jobbar och aldrig kommer i fatt så känns det lite..... Ibland ville jag bara gå hem och sätta mig i ett hörn, eller lägga mig under täcket och gråta. Man vill så mycket, både i jobb och privat men livet funkar ju inte så! Man kan inte hinna med allt varken i jobb eller privat. Man måste lära sig att prioritera allt! Detta är ju inte särskilt specificerat för just mig, utan vi är nog många som känner så. Man vill räcka till överallt, men som sagt, man är inte mer än en människa, därav en mycket lugn hemmakväll för mig själv och min bok och sedan en bra tv-serie. Jag grät aldrig under dagen, fast en person frågade mig om jag var ledsen, vilket jag inte var men hon såg på mig, att jag inte mådde bra just i det tillfället. Att jag hade något i mina tankar.....Tacksam för att hon såg det på mig, för det är inte många som märker av sånt.
Nåja, nu är det nya tag och nya krafter som ska komma till mig under natten (förhoppningsvis). Hade kanske behövt ha lite träning i kväll, men hade bestämt mig för att ha en bokkväll i min ensamhet, vilket har varit skönt. Men om man känner sig låg och ledsen, så är alltid träning ett bra recept för bättre mående. Och främst god nattsömn, vilket jag sällan har.
Ja, jag behöver nog verkligen lära mig yoga, så jag kan släppa den inre stressen. Nu kanske det blir både yoga och danspass i morgon kväll, och då lär jag väl somna gott och avstressad!
Måste ju bara nämna ännu ett bra tips, om man känner sig låg och nere. Lyssnar på Wahlgren & Wistam! Jag känner igen mig rätt ofta när de berättar saker som de har varit med om och hur de är som personer, och jag skrattar alltid högt. Det är inte ofta jag gör det, så det är ett gott betyg! Men förvisso, så kanske det beror på vad man gillar förstås. Avsnittet som jag lyssnade på i går, avsnitt 26, kände jag verkligen igen mig gällande glasögon. Ha-ha, gud vad jag skrattade när jag var ute och gick. När Sofia berättar om när hon lämnade sina glasögon på hotellrummet och gick ner utan (hon gillar inte heller att ha glasögon) och på hotellfrukosten, när hon ska ta av äggröran, så undrar hon varför den är så seg! Ha-ha, ja, jag skrattar även nu, fast jag har hört det två gånger nu. Hon tar alltså av "äggröran" och äter av den, och sedan är det gröt!! Pernilla undrar då, om hon är färgblind också! Ja, det är en kanonrolig pod att lyssna på och gör sitt humör mycket lättare.
Har även lärt mig, att jag lider av nomofobia! Fast den frågan har jag fått i Quizkampen innan, så jag hade lite koll på vad det var. Liksom Pernilla så har jag den fobin, och jag går ingenstans utan den och känner mig totalt halv om den inte är med i fickan eller i närheten. MEN har faktiskt börjat att kunna släppa den och att inte kolla direkt när det piper i den. Vill alltid ha den med förvisso, för mitt liv är i den men som sagt, det kan pipa i den många gånger innan jag kollar vad som sker! Känns rätt bra faktiskt.
 
Jaha, detta blev ett längre inlägg än vad som var tänkt, men sån är jag. Rekommenderar verkligen att börja lyssna på Wahlgren & Wistam om ni vill ha ett gott skratt. Perfekt när man är ute och springer/går.....
 
UPPSKATTAT IDAG: DEN SOM SÅG MITT INRE
EJ UPPSKATTAT: INRE STRESSEN
 
Nu direkt hopp i säng!
Natti!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: