Olivoljestekt sejrygg med rostad tomatsallad, basilika och balsamicosirap

Ikväll blev det dags för en ny rätt ur Linas matkasse, så efter en joggingrunda så stod jag vid spisen denna underbara soliga söndag!  
Sätt ugnen på 250 grader. Halvera en ask blandade körsbärstomater. Lägg i en ugnsform och blanda med olivolja, ½ tsk salt och lite svartpeppar. Rosta mitt i ugnen 6 - 8 minuter.
Grovhacka ½ förpackning basilika och finhacka en schalottenlök.
Blanda de rostade tomaterna med basilika, lök, ½ msk olivolja, salt och svartpeppar.
Krydda cirka 300 gram sejrygg med salt och svartpeppar. Stek i olivolja i en stekpanna, 2 - 3 minuter per sida.
Balsamicosirap: koka ihop två matskedar balsamvinäger och ½ msk socker i en liten kastrull tills det fått en simmig konsistens. Det går fort, cirka tio sekunder.
Hyvla skivor från osten Grana Padano med en potatisskalare. Toppa olivoljestekt sejrygg med rostade tomater, Grana Padano och blad från ½ förpackning basilika. Servera med Pauluns Supermix och ringla över balsamicosirap.
Det var riktigt gott med en hemlagad middag som avslut på en bra helg, kommer inlägg imorgon om helgen, har nu sett Mamma Mia, ja, det är ju ett måste när den går på tv:n, fast jag har den på dvd. Lite roligt att se den, eftersom jag har varit på de öarna som filmen är inspelad på.
Börjar bli trött i ögonen nu, så sängen lockar väldigt mycket. Mycket nöjd med helgen, och att jag tog mig en joggingrunda i kvällssolen. Skönt att inte vara bakis, så man orkade med den. :)
 
UPPSKATTAT: HELA HELGEN!
EJ UPPSKATTAT: MÅNDAG IMORGON!
 
Kramis och god natt!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: