Party nummer 2 - Nightan!

Lördag kvällen tillbringade jag hos goda vänner i Nybro. Har två ställen som jag brukar sova över på, och den här kvällen blev det hos Mahlin och Jonas och med en förfest med nästan 30 personer! Alltid lika trevligt! 
Ännu en kväll med min sköna stövletter! Men ingen klänning när man ska ut på stan och "ränna"! Vinet och övernattningsväskan packad! Klar för avfärd!
Fick bli ett lågalkoholhaltigt vin (8,5 %) den här kvällen, för det var ju en dag efter också.
Efter den nya sportbaren i samhället, så är detta nog den mest besökta baren.
Oj, det blev visst lite annat också innan promenad ner till Nightanfesten. 
Discokulan i taket, precis som förr i världen!
Vad är Nightan för något? Night Flight!
Ja, det var ett populärt dansställe i en källare i gamla Ljungdahlshuset i Nybro i ungdomen. Alla gick dit! Till och med folk från Kalmar och inåt landet kom hit. Det var många kända artister här och spelade. Under 80-talet. Vilka tider! Vakterna Sam och Bodén stod vid dörren och låtsades vara stränga! Magnus polis var utanför och tog hand om de bråkiga. Discjockey Johan Hultqvist som spelade den här kvällen var även med på den tiden.  
Ja, mycket folk. I discotältet var det ingen åldersgräns och ingen entré, så där kunde vem som helst svänga på lurviga och höja armarna upp i taket till någon härlig 80-talslåt.  
Sedan hade vi öltältet, där det kostade en liten slant för att komma in och ingen under 18 kom väl inte in? Eller kanske? Ingen aning, vakterna var rätt hårda.
Ett bra koncept, att de kör med mjuka flaskor. Det blev lite dricka där under timmarna vi var där. Men trevligt hade vi. Jag som har flyttat från stan, träffar ju inte de gamla bekanta vännerna från "byn" så ofta, så det är rätt trevligt faktiskt att åka hit ibland. Speciellt såna här tillställningar, för då kommer folk ut i min ålder!
Förlåt Jonas! Den var jättegod! Hade gärna ätit upp en egen!   
Nattfösare! Men vad det är? Ingen aning faktiskt!
Gillar att sova borta, att få frukosten serverad, och här dessutom ute i gassande solsken en söndag förmiddag! Hade en väldigt slö söndag så länge jag var kvar i Nybro. Måste ju vara säker på att man kan köra också. Och som tur är, så har värdparet en mätare, och jag var klart godkänd några timmar innan jag körde hemåt. Min yngste son kom dit också, så vi fikade på eftermiddagen. Trevligt. Han har varit som en son i det här hemmet tidigare. När jag kom hem till mitt egna så tog jag mig faktiskt en joggingrunda på fyra kilometer i härligt väder! Mycket ovanligt för att vara mig, efter två festkvällar! Men jag har mått bra hela helgen, trots alkohol, men ärligt talat, hur trevligt jag än har haft det så är jag glad över att det inte är så här varje helg! :)
 
Nu är det färdigbloggat för mig ikväll, och min laptop ska få åka en våning upp för en genomgång med virusprogram och annat skit. Sedan får jag väl söka mig till sängen!
Körde ett nytt pass ikväll på Malkars också, och gud så jobbigt! Så svettig jag var! Cross escape! Men ska absolut prova på det fler gånger. Imorgon har jag jungle sport inbokat, men ska nog avboka det, för det är lite att styra med inför fredagen! Gymcirkelpass i alla fall på onsdag kväll! Tupperwareparty på torsdag! Examen på fredag! Tjejkväll på lördag förhoppningsvis!
Oj, känns som om jag är fullbokad!
 
UPPSKATTAT: HELA HELGEN!
 
Kramis och sov gott när ni hamnar där!
 
Börjar bli lite trött, vaknade ju en timme innan jag skulle och gick upp!!!
Var på jobbet tjugo i sju! Mycket ovanligt för att vara mig!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: