Syster duktig på mycket...

Fick en mycket god lördagsmiddag när jag kom fram till Flygsfors. Syrran är en hejare på mycket, både bakning och matlagning sker snabbt och enkelt under hennes händer. Och man ska helst hålla sig undan när hon är i gång, det är lugnast för oss alla, he-he, bara man bistår med hjälp när den behövs, och jag tar gärna efterarbetet i köket!
 
Kyckling med cider/äppelsås och potatis! Mycket gott!
Senare blev det en smarrig tårta som jag missade att fota, och den gick åt!
Senare så bänkade vi oss för mello. Trevligt, jag och mina söner, syrran och sambo och mor och Per.
Mycket gott att tugga på, hmm, onyttigt men skulle ju springa på söndagen.
 
Provsmakade en likör som mamma hade fått av syrran, blåbärslikör. Gott! Själv bjöd jag på vitt eller rött vin, självservering! Hade en trevlig lördag kväll, och vi var inte helt enade men Robin Bengtsson var värd att vinna. Bra uppträdande och bra låt, och lite Mums-Måns liknelse....
Jag hejade väl lite på Benjamin och han gjorde ett bra uppträdande men det var många duktiga.
Sedan blev det spel givetvis!
Ticket to ride!
Ett obligatoriskt spel när vi träffas, och de här spelgångerna hamnade jag i toppen!
Det var mycket trötta personer som stapplade i säng vid halv ett-tiden!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: