Polentripp med syster..

Det är nu två veckor sedan som jag var i väg på en tripp till Polen med syster och två "pojkar" :) och det var en 24-timmarskryssning mellan Karlskrona och Gdynia. En trevlig tripp med bara mat och dryck! :)
Trevlig toalett i hytten, och detta tackar jag syster för, eftersom hon bokade lite finare hytter.
Vi gick ombord på fredagskvällen, och då hade syrran bokat bord i restaurangen. Inte i restaurangen där buffén serverades, utan den finare restaurangen. 
Pilgrimsmusslor. Ångrade lite att jag inte beställde dessa.
Min rätt. Torskrygg med friterad grönkål. Helt okey.
Killarnas huvudrätt.
Syrrans, vilket var oxfilé och potatiskaka. Provsmakade, men jag tycker att oxfilé är överskattat.
Tyvärr så ville inte solen komma fram under vår dag på sjön.
När den nyttiga frukosten var uppäten, så tog syrran och jag lite pannkakor med chokladsås.
Efter att ha slappat i hytten med Idol och lite tidningsläsning, så blev det en irish coffee vid lunchtid. Har druckit godare, i Barcelona. Men den var helt okey. Blev bara en, även om den var billigare än hemma.
Blev ingen buffé på lördagen heller, för det var snävt med tiden. Så vi kvinnor åt varsin sån här. Och lite cava till... 
Min favoritdryck på båten. Cava! Endast 39:-/flaskan, alltså en liten flaska (som jag nu vet kostar 115:- på Söderport här i stan). Jag tappade räkningen på hur många som rann ner, så gott ju! Köpte på mig några stora flaskor hem.
Det spelades bingo och musikquiz under eftermiddagen. Vårt bord vann två gånger på bingo, så några gratisdrinkar blev det.
Och här är en av dem, som K köpte, men herregud, kunde han inte ha valt någon godare? Tom Collins! Jag höll mig sen till min cava.
Solnedgången när vi närmade oss Sverige.
 
Det var en rätt trevlig tripp, och jag fick ett besked som gjorde mig glad. Och mer säger jag inte om det. He-he. Jag uppskattar min syster som stod ut med oss tre i bilen, att hon bara gjorde det var fantastiskt. Jag gjorde inget jätte storköp av alkohol, men visst blev det lite. Cava, vitt vin, öl, whiskey, Minttu och en smarrig god Kahlua. Jo, en BIB med sprit/gin. Kommer att klara mig länge nu, eftersom jag dricker så mycket mindre nu.
 
Gör gärna om trippen till våren! :)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: