Salviafräst gnocchi med grönkål och rostad mandel

Det är inte ofta som jag lägger ut några recept nu för tiden, för jag blandar ju mellan Icas matkasse Bistro och Linas matkasse, och gällande Icas kasse, så är det väldigt enkla och "simpla" recept men otroligt lättlagade vilket passar mig, som ständigt stressar från jobb till träning. Haft mest kassar från Ica, men den här veckan så har jag Linas matkasse, och ikväll blev det vegetariskt! Vilket blev väldigt gott!
 
 
Lägg 250 g potatisgnocchi i en skål och täck med kallt vatten.
Koka grönkålen 2 - 3 minuter i lättsaltat vatten.
Jag gjorde en tomatsalsa med en tomat, en schalottenlök, 1 tsk olivolja, 1 tsk vitvinsvinäger, 2 krm salt och nymald svartpeppar.
Häll av gnocchin. Hetta upp olivolja i en rymlig stekpanna och stek gnocchin på hög värme 4 - 5 minuter med ½ msk torkad salvia och 1 tsk salt. Tillsätt 200 g strimlad grönkål (den lättkokta) och 2 vitlöksklyftor (pressade eller grovhackade, vilket jag hade). Fräs ytterligare 5 - 7 minuter tills grönkålen mjuknat.
Ta från värmen. Rör ner 3/4 msk smör, 1 dl mjölk, finrivet skal och pressad saft från ½ citron i gnocchin. Smaka av med lite salt och nymald svartpeppar.
Toppa gnocchin med ½ förpackning rostad mandel och ½ förpackning riven parmesanost. Servera med tomatsalsan.
 
En mycket god vegetarisk maträtt, som var väldigt enkelt att göra. Denna kommer jag att göra fler gånger!
 
REKOMMENDERAS!   
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: