Bedömning och vägrar släppa min plats!

Alltså, vilken dag!! Inte många minuter som det har varit fritt utan fallande snö! Först på eftermiddagen så blev det lite bättre, vilket märktes på jobbet, då det blev lite mer provtagning än innan. Men frågan är, hur mycket ska man chansa gällande bilkörning i det här vädret? Det pratades om det på nyheterna i kväll. Att folk ger sig ut på grund av icke livsavgörande faktorer. Hade en man från södra Öland som hade kört till sjukhuset bara för en provtagning! I vanliga fall så tog det 40 minuter för honom, men nu tog det två timmar!! Enkel resa! På Ölandsbron var det kaos. Ängöleden var igenblåst. Är det värt detta? Jag hoppas verkligen, att han kom hem helskinnad, då han hade två timmars körning hemåt efter en provtagning som tar högst 5 minuter!
Detta var i morse! Jag ser alltså inte sjukhuset! Som en kollega sa på jobbet, att detta är nästan lite kusligt! Vi är inte vana vid sånt här väder, och man vet inte hur dagen blir. Nä, undvik köra bil om det går, och om inte, kör försiktigt och var uppmärksam på övrig trafik (den som ni ser i snöblåsten och den som ni inte ser, men bara dyker upp).   
Hade bråttom i dag efter jobbet, då jag hade en bilbesiktning bokad. Sista dagen, i morgon körförbud! Jag hade ju förberett under tre dagar den här dagen, med att borsta av bilen och skotta runt den, och ja, inte bara jag, utan grannen också. Han har borstat av den nu varje dag sedan i måndags, och jag skottade ju fram den i måndags kväll. Så när jag kom hem från jobbet, så var han ute och hade borstat fram den och skottat.
Men min största oro var ju, att min bästa parkeringsplats på min gata skulle bli upptagen när jag var i väg med bilen! Alltså, det är inte lätt att parkera på gatan nu.
Som sagt, om jag skulle vilja parkera där, så fick jag skotta rejält! Tre parkeringsplatser som är helt översnöade. Finns fler. Jag undrar bara vart har alla bilarna tagit vägen? Det brukar knappt finnas en ledig parkering om kvällarna här utanför, men nu när snön är, så saknas det många bilar! Jag tror att de ställer sig på en kommunägd parkering, så som sjukhusets eller borta vid Sandra, där det plogas hela tiden.  
Se så fint min bil står nu! Ikväll var även hyresvärden och skottade vid utfarten, så extra fint ikväll. Men den fina platsen vill jag inte överge på många dagar, så nu får det bli promenader, eller rent av taxi/skjuts! Jag vill inte skotta upp en hel parkering!!   
Ha-ha, det gäller att vara smart. När jag lämnade min plats, så bad jag min granne köra ut sin bil (han har parkeringsplats inne på gården) och ställa den på min plats.
Så när jag meddelade honom, om att jag var strax hemma, så var han ute och lämnade över min parkeringsplats till lilla mig! Bra va? Perfekt ju! Så nu får min bil stå där några dagar, tills det har blivit lite uppskottat på min gata. Ja, jag har det rätt bra! Vet det....
I gengäld så var jag ett ärende åt min granne, och han skulle swisha över pengar till mig. Men! Det blev visst lite mycket! Det var ju synd, att han såg det. Ha-ha. Skojar bara. Det skulle vara 225:-, inte över 2 000:-. Jag hann inte ens bli glad över detta, för han såg det direkt.
Ja, detta var min onsdag! Det var meningen, att jag skulle ha tränat, men jag har verkligen kommit in i en svacka! Snösvacka kanske? Man är ju verkligen inte sugen på att ge sig i väg ut nu. Om jag inte hade haft min parkering att tänka på, så hade jag nog tränat efter bilbesiktningen, men allt drog ut på tiden, så ja, i morgon nya tag!
 
Nu ska jag krypa till kojs! Ska jobba halvdag i morgon, då det är lite sjuk/ledighetsfrånvaro men sedan bär det av till Malkars på eftermiddagen, då jag har min tredje mätning som nu kommer att sluta i katastrof!!!
 
Som sagt, nya tag!!!
 
Om man kommer i en svacka, så är det bara att ge sig uppför igen, bita ihop, och ge järnet! Man kommer tillbaka, bara man vill förstås! Viljan styr ju alltid det hela! Och själv är jag lite lätt irriterad på mig själv, och det är ju bara jag själv som styr över mig själv!!
 
Kramis och natti!
Det närmar sig helg, och då har jag något roligt för mig!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: