Nu har det äntligen satt i gång....

Förlåt min frånvaro här på bloggen, men det är väl inte så många som saknar mig så jättemycket, eftersom jag har blivit en dålig bloggare sista året. Säger hela tiden till mig själv att jag ska skärpa mig, för varje gång jag skriver ett inlägg så blir jag så inspirerad men sedan rinner dagarna i väg och orken och med mera....
 
Nu i alla fall så är situationen för mig så här:
Har ett bröllop framför mig!
Har en flytt framför mig!
Har ett heltidsjobb!
Har ingen ork!
Har ingen aktiv träning!
Har många måsten framför mig!
 
Men det kunde vara så mycket värre:
Det kunde ha varit jag som är bruden!
Flytten kunde vara långt härifrån!
Jag kunde ha varit arbetslös!
Jag kunde ha varit sjuk!
Kunde ha varit utan träningsvilja!
Kunde ha haft en småbarnsfamilj med måsten, nu endast jag själv!
Ja, bröllopet ja, det är absolut inte jag!!!
Men jag ska vara tärna på äldre dar. Det är väl det närmaste jag kommer att vara brud!
För mitt ex ville ju inte gifta sig, för han hade ju varit gift tidigare!! Men häromdagen fick jag veta, att han gifte sig i början av året! Ja, det gäller ju att välja den rätta tydligen!!
 
Bitter jag?
Nej inte alls, bara förbannad på att jag slösade bort nio år! På fel man!
 
Nåja, det var ett sidospår.
 
Nu är det min yngsta lillasyster som ska gifta sig, och jag önskar henne all lycka i världen, för det är hon värd! Jag har fått den äran att vara hennes tärna, och det fick jag veta i november, och nu är det nära, och jag fick panik i kväll när jag inser hur få dagar det är kvar. Men att vara tärna i min ålder???
Ja, jag är i vilket fall glad över att få den här äran!
Jag är i alla fall glad över att det inte är jag som är bruden, för det är en massa saker som ska ordnas och fixas och planeras. Jag vet, både för att jag vet hur min syster håller på att planera och för i mina tankar så har det funnits en massa sånt, men nu har det tömts ur mina tankar. Jag kommer aldrig bli gift, det är dagens sanning!
 
Men som tärna så är det lite måsten i alla fall. Helst ska man ha blivit smal till bröllopet men det är ju kört! (Bara min egna åsikt, inte min systers). Sedan ska man inte vara likblek! Har fina naglar! Nyklippt hår! Inga nariga gamla vinterfötter! Och helst ska man ha kontroll över sådant som bruden inte har kontroll över! Men det som inte min syster har kontroll över, det har ingen kontroll över!!
 
Ja, det är inte lätt att vara tärna!
Skämt åsido!
Har inte fått så många "krav" från bruden, men nu ikväll så insåg jag hur få dagar jag har på mig att fixa allt, och mitt i alltihopa så ska jag planera en "enkel" flytt!
 
Ja, jag ska flytta, vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra mer, men nu så har det blivit så i alla fall. Inte långt! Men ändå krånglig flytt för det är ett bröllop mellan. Ska flytta tre meter cirka!!!
 
Från att ha en större etta (som jag har varit mycket nöjd med) till att flytta till en tvåa med balkong, egen parkeringsplats, större förråd (mycket större), sex garderober istället för två och som många påpekar, ett eget sovrum!!
Min granne flyttade ut i söndags, min favoritgranne, så det blir ensamt. Men han bor på krypavstånd härifrån, så vi träffas troligen ändå. I dag äntligen så satte min hyresvärd i gång. Det kryper i mig varje dag, för jag vill flytta in NU!! Mitt vardagsrum, som han måste fixa först, för jag måste bära in de flesta möblerna på söndag. Här ska det målas på väggarna, sedan är det klart Ser ni? Balkong!! :) Liten men naggande god!
Här i hallen ska det läggas ny matta. Jag är så tacksam över att jag fick vad jag valde. Jag skulle välja så neutralt som jag kunde, så jag kände en liten press ändå, men när det ska renoveras, så är det väl bra att det blir lite modernt, eller hur?
Denna matta ihop med vita hallmöbler! Snyggt, eller hur?
Mindre kök, så mitt stora ekbord blir lite för stort men det får hänga med tills vidare. Sen vill jag nog ha ett runt köksbord, men inget brådskande. Här ska det tapetseras, och jag ska ha fondvägg på väggen till höger.
(Bild från nätet)
Snyggt, eller hur? Nu har jag ett stort ekbord som ska förvandlas till något vitt runt bord framöver, men visst funkar ekbord till den här tegelstenstapeten?
Mitt sovrum! Äntligen så får jag ett "eget" sovrum, som många har haft åsikter om. Här kommer jag att ha en fondvägg, väggen åt höger som ni ser. Här kommer jag att sova extra gott säger min före detta granne, då det är mörka persienner och jag hör inget från gatan! Hmm, jag rullar väldigt sällan ner, och jag har öppna fönster nu, och jag hör inget från gatan som stör. Bara några enstaka gånger när fulla ungdomar (eller äldre) går ner till stan.
(Bild från nätet)
En fondvägg i brunlaserad färgnyans, vilket passar bra med min mörkbrunlaserade säng! Men här blev jag lite förvirrad när jag skulle välja golvmatta. Dels för jag visste inte detta från början. Det var bara hallmatta som jag skulle få ny. Nu skulle jag få välja golvmatta till sovrummet också, vilket jag är så tacksam för!
Här var det jättesvårt att välja. Jag hade en matta framför mig när jag satt vid nätet men när jag såg den i butiken så blev jag förvirrad och den var inte lika snygg. Men denna är ju rätt neutral, så man kan välja vilken tapet som helst till i framtiden.
Ja, som ni förstår så har jag lite att tänka på och att styra med. Jag känner mig alldeles förvirrad, och när jag inser hur dagarna rusar iväg så får jag nästan stressattack! Måndagen 28 maj så har jag beställt flyttstäd, så då måste jag vara ute med alla mina saker, och då har bröllopet varit två dagar innan. Jag kommer att vara borta i fem dagar innan dess, så det gäller att ha koll på vad som ska flyttas och när!
 
Men det ordnar sig alltid!
 
Resten av maj så har jag bara fem arbetsdagar kvar, men desto mer att göra!!
I juni månad sen, ska jag bara ta det lugnt och njuta av min fritid och pyssla i min nya lägenhet. Sitta på balkongen och äta frukost, njuta av solen under mina lediga dagar och att ha balkongdörren öppen hela kvällen!
 
Är i alla fall glad över att jag inte är brud, för då skulle jag inte hinna med att sitta här och blogga! Min syster lägger ner hela sin själ i denna planering, och jag hoppas verkligen att vädrets makter är med oss! Men om det regnar i bröllopskronan så ger det lycka sägs det!
 
Nu vet ni vad som sker i mitt liv just nu, och vi hade möhippa för syrran i lördags, och inlägg om det kommer, förhoppningsvis i morgon kväll. Det är långa dagar på jobbet just nu, när jag ska vara ledig. Sedan ska jag hinna med att adressändra med mera dagtid. Vilket jag glömmer bort när jag jobbar, så tur att man kan fixa sådant om kvällarna. Men jag tycker inte att posten borde komma fel när jag har flyttat till en lägenhet samma våning i samma hus! Eller?
 
Nu måste jag sova, det är två jobbdagar kvar av veckan!
 
Natti med er...
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: