Vindstilla - lättlagat - ny favorit...

Bättre sent än aldrig... alltså vilken kväll och 11 grader klockan sex en oktoberkväll, som om en vecka drygt går över till november och vintertid! 
(null)
Tillbaka till min första mening, vad som var bättre än aldrig! Tog en powerwalk strax innan klockan sex ikväll så mot slutet av rundan var det mörkt och jag gick strandrundan så det kändes lite ödsligt i mörkret! Tog ur ena öronsnäckan så jag hörde om jag var på väg att bli överfallen... 🙈
(null)
Bästa rofyllda platsen i Kalmar! 
(null)
Underbar syn! 
(null)
Blir aldrig mätt på såna här vyer! 
(null)
Tänk att bada till den här vyn! Men aningen kallt nu kanske, eller inte? Kanske skulle ha provat... 
(null)
Så vindstilla i kväll! 
(null)
Läcker brygga vi har vid Kalmarsundsbadet! 
(null)
Vårt fina slott här i Kalmar! 
(null)
Snart hemma...  (null)
(null)
Det var en härlig promenad med skön värme. Men något jag inte förstår är alla som gick med mössor på och vinterjacka i dag, i eftermiddags i affärerna! 
Hallå! 
Vad ska de klä på sig när det blir vinter, riktig vinter???? 
(null)
Körde faktiskt lite magövningar och stretching hemma efter powerwalken. Börjar nästan känna lite lust till att träna igen.... men inte där än... men på väg förhoppningsvis.. 
(null)
Slängde ihop lite lätt käk ikväll. Håller på att rensa ur mitt skafferi, och där fanns en burk med kycklingsoppa! 
(null)
Kokte risoni (underbar pastasort) och tinade lite räkor.  Hittade lite fryst koriander som jag slängde i och rörde ihop allt och värmde på! 
(null)
Inte varje lördag jag äter pastasoppa! Den var jättegod! 
(null)
Redo för "Så mycket bättre"
(null)
Hittat ett nytt gott och nyttigt tilltugg! 
(null)
Hittade dessa på Coop för tjugo spänn! 
(null)
Så goda, så enkla att stoppa in i munnen! Kommer bli en favorit att ha i en skål framme, och så perfekt när sötsuget kommer! 

Haft en bra och lugn lördag, och har kollat på Så mycket bättre! Jag skrattade när jag såg allt som Linnéa Henriksson hade med sig. Nu växlar jag mellan Bad Moms på tv 4 och Daredevil på Netflix, men snart ska jag krypa till sängs... har massor att göra i morgon ... 

Natti natti.... ska bara se avsnitt 4 först, så J blir nöjd... 🤪
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: